新メンバー紹介

皆さんこんにちは、こんばんは、おはようございます。

mieraです:)

薄々気づかれていたとは思いますが、私の相棒が増えましたので遅ればせながらご紹介致します。


あまり日本ではなかなかお見かけしない、貴重なカナダ時代のラリビーくんです。

Larrivee C-10 1992年 カナダ製

何がいいかって音色。


特に高音域が凄く綺麗なキラキラとした音色を奏でてくれます。
(そのうちYouTubeで指弾きしたものをアップしてみようと思います:)🎼


そしてなんと言っても創業者ラリビーさんのインレイ職人である奥様の凝ったインレイ装飾が本当に素敵…


まだ工場がアメリカに移る前のカナダ時代の完全手作りで、ヘッドのインレイアートも種類が様々。

プロで既にメジャーデビューしてらっしゃる尊敬するアーティストの方がわざわざオランダまで買取りにいったのち、同じモデルのものが中古で大阪の店舗に一点のみ入荷されたとの情報をくださり、私も即決でポチってしまいました。笑

中古ですが値段はかなりしたのでここでは言えません、、笑

家族には若干どころかかなり引かれましたが笑

たしかにこのコロナ渦で収入も落ちてる中で買うものでもないのは充分承知ですが… いいのです。笑

どこに価値を見出し、どこに投資したいかこそ十人十色。自由でいいと思います、はい🙋‍♀️笑


少なからず今のこうしたテクノロジーの時代だからこそか、私はこうした個性溢れる手作り感満載のものやビンテージもの、音色も含めこうした装飾のデザインからアート魂を揺さぶられる物には目がございません。。笑


てなわけで、長らくご説明してきて参りましが、とりあえずこの素敵なラリビーくんの音色にふさわしい演奏ができるように、私も改めてギター教室でも通おうかなと。笑笑

わたし実際ギターは独学で未だに下手っぴなので…😇💔笑


どなたかおすすめの講師の方などいましたらわたくしにご紹介くださいませ。😂🙇‍♀️

それではまた:) .*


I got a one more buddy:)
Its a Canadian made larrivee that u can hardly see in Japan.

What is good is the tone.
Especially, it plays a very beautiful tone in the high range.

(I'll try uploading something finger picked to YouTube later:)

And, the inlay decoration by the wife of the founder Larrivee is really nice...

It's second hand, but the price is so high I cant say it here.. x/ lol
and I know Its true that isn't something i’ll buy while my income is falling by corona tho..
Each person is free to decide where to find value and where we wanna invest.

Perhaps because of this era of technology, I love things that r full of personality, such as handmade, vintage things, and something that can shake the art soul from such a nice decorative and sonds.

Anyway, Im thinking that should i go to the guitar class as well so that I can be player of this wonderful guitar lol

i was studying how to play the guitar by myself and honestly, im still a bad shit...lol So, If u know any recommended guitar teachers, please let me know:)